Waar Aan Te Denken Voor Het Lezen Van De Zohar

bacteria.jpgAls een persoon Het Boek van Zohar begint te lezen, komt hij er vaak achter dat hij zich in een “slaaptoestand” begint en vanuit hier zichzelf moet beginnen af te stemmen op het lezen en doordringen van het materiaal. Afhankelijk van de juistheid van de intentie van de persoon, hoe hij zichzelf positioneert en in een bepaalde richting duwt, zal hij verder in de goede richting komen naar mate hij het boek leest. Daarom is het belangrijk om je gevoelens en gedachten weg te rukken uit de dagelijkse zaken, en ze te herconcentreren op de manier waarop De Zohar geschreven is. Er zijn veel manieren om jezelf te “organiseren” en voor te bereiden op het lezen van De Zohar. Dit is er een van:

Enige dat geschapen werd was het verlangen: het verlangen om vervuld te worden door het Licht (de Schepper). Dit verlangen, in een persoon kan vervuld worden door jezelf groter, hoger, sterker en krachtiger te maken dan andere mensen. Als alternatief hierop kan hetzelfde verlangen ook vervuld worden buiten jezelf om, door anderen te vervullen. In dit geval, des te meer je anderen vervult, des te meer je vervuld raakt van het gevoel van de vervulling van anderen. Door deze vervulling binnen in jezelf te meten, word je zelf vervuld.

In beide gevallen kun je de dikte van het verlangen gebruiken, alle vijf niveaus (lagen) ervan, maar je doet het of omwille van jezelf of omwille van anderen. De Zohar vertelt ons over de gevoelens die gevoeld worden in het verlangen om te schenken. De Zohar zegt dat het verlangen om jezelf te vervullen, omdat de Schepper natuurlijk is. De Schepper, de eigenschap van schenking is tegenovergesteld aan de manier waarop we gewend zijn om ons te voelen, omdat we met deze waarneming geboren waren.

De Zohar Herstelt Ons In Ons Bewustzijn

Kabbalists Aren't Interested in HistoryEen persoon is een kleine wereld. De hele wereld – het universum en alles wat ik om me heen zie – zit binnen mezelf in. Dit alles bestaat alleen binnen in mijn verlangen. Daarom betekent het bereiken van de definitieve correctie (Gmar Tikkun)  het volledig openen van mijn verlangen voor elk mogelijk gevoel. Ik moet mijn verlangen tot hetg maximum vergroten, en er alles wat er te voelen valt erin voelen. Hier zal het einde van mijn correctie uit bestaan. Op dit moment zie ik mensen, dieren, wagens en sterren om me heen. In werkelijkheid zijn dit alleen mijn eigen verlangens, verdeeld in het levenloze, vegetatieve, dierlijke en menselijke niveau. Ik heb ze alle aan mezelf verbonden en ik voel ze binnen me in, naast een aantal andere werelden dat nog aan me geopenbaard moet worden. Ik zal dit ook aan mijn innerlijke waarneming moeten toevoegen. Dan zal mijn werkelijkheid niet verdeeld zijn in innerlijke en uiterlijke vorm; ik zal het waarnemen als één geheel.

Er is alleen maar mijn verlangen en er bestaat niets anders. Het verlangen bestaat uit de eigenschappen genoemd David, Abraham, Isaac, Mozes, Jozef, de linker en rechterlijn, de beek die uit de Tuin van Eden vloeit, Ima, Bina, paradijs en hel, en veel andere. Al deze dingen bestaan binnen in mijn verlangen. Het is onmogelijk om ons iets buiten ons verlangen om voor te stellen, omdat het verlangen eigenlijk de enige schepping is van de Schepper.

 mail.google.com

Ik moet bekend raken met mijn verlangen. Inderdaad, ik leef er in op dit moment, maar ik ben me niet bewust van dit feit. Ik gebruik altijd het verlangen, en het bestuurt mij op zijn beurt. Mijn hele leven is net als een hamsterwiel, en ik ben me hier niet eens van bewust.

Dit is waarom ik De Zohar bestudeer – het brengt me terug bij bewustzijn.

Wie Houdt Het Boek Van Zohar Verborgen?

Connecting Through the WorldsGedurende de periode toen Het Boek van Zohar verborgen was voor de mensen – sinds het geschreven is in de 2e eeuw, tot aan zijn ontdekking in de 11e eeuw – heeft niemand het “verborgen” genoemd, omdat niemand er vanaf wist. Een persoon kan vandaag echter makkelijk Het Boek van Zohar kopen en het lezen, waarom wordt het dan verborgen of geheim genoemd?

Het Boek van Zohar bevat alles. Het heeft het vermogen om deze wereld en de Hoogste Werelden aan ons te openbaren in hun geheel, omdat het geschreven werd vanaf de top van alle 125 niveaus, vanuit de verworvenheid van het hele universum, en het spreekt over ons hele pad. Het enige probleem is dat dit boek gesloten blijft, omdat de persoon die het leest het voor zichzelf sluit door zijn onvermogen om zich te concentreren, om zich zelf juist af te stemmen om te zien wat er in dit boek plaats vindt. De lezer is zelf niet in staat om zichzelf voor de tekst te plaatsen op dezelfde manier als hij dat met een ander soort boek kan. Hij raakt in de war wat betreft De Zohar, hij denkt dat het de beelden uit onze wereld beschrijft, of geschiedenis, geografie, fysiologie of anatomie. Hij verbindt de concepten, objecten en handelingen op een onjuiste manier met elkaar, doordat hij gebruik maakt van zijn aardse verstand.

Denk aan een elektrisch aparaat met heel veel draden en details, en dat je ze dus onjuist met elkaar verbindt. Zal het apparaat ooit op deze manier kunnen functioneren? Uiteraard niet! Hetzelfde is het geval met De Zohar. Alles ligt open en bloot voor ons, maar het probleem is dat we het niet kunnen openbaren omdat we niet in staat zijn om op een juiste manier betrokken te raken bij dit systeem, ofwel we zijn niet in staat om onszelf er correct aan te verbinden. We hebben simpelweg niet de juiste benadering ten aanzien van Het Boek van Zohar.

Voor en tijdens het lezen, moet de persoon voortdurend leren om zichzelf af te stemmen op een nieuw focuspunt, begrip en visie. Bovendien, moet de persoon geleidelijk vorderen, zonder zich te haasten. Het proces van het afstemmen is noodzakelijk, omdat als men simpelweg De Zohar opendoet en het begint te lezen, hij alleen verward zal raken, en het later heel erg moeilijk zal zijn om de fouten te herstellen en terug te gaan naar het begin.

Daarom is de moeilijkste les het leren om Het Boek van Zohar op een juiste manier te openen. En dit is de reden waarom De Zohar vergezeld gaat van de materialen die er over spreken hoe ons instrument van waarneming – onze ziel – erop af te stemmen.

5 Minuten Licht Uit De Dagelijkse Kabbalah Les: De Oorzaak Voor De Crisis

Verbeter De Film Van Je Leven

ourEr bestaat niet zoiets als een rigide bepaalde werkelijkheid omdat de werkelijkheid van ons afhankelijk is. Dit is de eerste les die we moeten leren. Het beeld dat je waarneemt, ziet en leeft is simpelweg een film die voor je afgespeeld wordt, maar je kunt niet opstaan en weggaan. Je bent er aan gewend; je leeft het al sinds je geboorte en je ziet het als je leven, alsof het echt is.

Je zult echter op een dag er achterkomen dat je enorm verveeld bent geworden met deze film, omdat je verlangens zich ontwikkeld hebben, of omdat het lijden dat aan je getoond wordt ondraaglijk is geworden, en je ernaar snakt om er boven uit te stijgen en iets anders te zien, een andere film. Je wilt de film veranderen. Op dit punt word je verteld: “Het is mogelijk! Je weet al dat je leven slechts een film is, die aan je getoond wordt, dus laten we ergens anders heen gaan en een andere film kijken”. Dit is het punt waarop je echt begint te beseffen dat alles wat je als je leven beschouwd hebt, simpelweg een projectie was op het scherm.

Kabbalisten leren ons dat we niet zullen begrijpen dat we alleen maar dromen, tenzij we de spiritualiteit ontdekken en het vermogen verwerven om andere films te zien. Soms voelen we ons zo als we slapen: je slaapt en je maakt je zorgen om iets in je droom, maar je hebt de indruk dat dit het echte leven is, alsof je voor altijd in de droom zult blijven. Dit is precies wat er nu aan de hand is – je slaapt!

Kabbalisten, degenen die de overgang hebben gemaakt naar de andere werkelijkheid, vertellen aan je: “Je bent aan het slapen en je bent naar een droom aan het kijken. Stijg er boven uit, word wakker!”. Laten we hopen dat de wekker nu af zal gaan en dat we uit bed zullen springen en onszelf in een andere film zullen aantreffen.

Onze Wereld Is Net Een Beeld Op Het Computer Scherm

working on zoharOm de echte realiteit te zien, moeten we ons niets anders voorstellen dan ons verlangen. Sinds onze geboorte zijn we geconditioneerd om een film te zien dat ons het grote beeld laat zien alsof dit zich buiten ons bevindt. Echter bestaat het alleen maar binnen in ons verlangen. We moeten een innerlijke oorlog met onszelf beginnen om ervan overtuigd te raken dat alles binnen in het verlangen gebeurt. Echter, dit feit onderdrukt de werkelijkheid niet, aangezien het verlangen werkelijkheid is.

Normaal denken we dat een verlangen simpelweg is als we iets willen. Echter is het verlangen alles. De muur die ons pad blokkeert is ook een verlangen – als we er tegen in gaan, gaan we tegen een verlangen in. Alles om ons heen zijn verlangens of krachten, die op een bepaalde manier op ons beeldscherm weer zijn gegeven. Als we naar een foto op het computer beeldscherm kijken, denken we niet dat echte objecten zich binnen in de computer bevinden. We weten dat het beeld geschapen wordt door elektrische krachten. Echter als we naar onze wereld kijken, beseffen we dit niet omdat we het scherm zien waar de wereld op geprojecteerd wordt.

Toch, is in werkelijkheid alles wat plaats vindt veel simpeler. Wat we op een beeldscherm zien lijkt buiten ons om plaats te vinden, op het scherm, en daar vandaan gaat het beeld onze ogen in, wordt het verwerkt, vergeleken met alles wat er in ons geheugen opgeslagen is, en dan herkend met behulp van elektro chemische processen in onze hersens. Echter, als we de wereld zien, zien we het binnen in onszelf, onze hersens. Dit is waar we een projectie van deze wereld zien, dat buiten onszelf plaats lijkt te vinden. In werkelijkheid wordt het ook geprojecteerd op een scherm waar elektrische krachten het beeld weergeven. In de tussentijd denken we dat het beeld zich buiten onszelf bevindt.

Als we dichter komen bij deze authentieke perceptie met behulp van De Zohar, zullen we de wereld van krachten en eigenschappen voor ons zien. Deze krachten en eigenschappen worden door één algemene kracht bestuurd, de Schepper. Als we deze visie en dit besef krijgen, zullen we de Schepper ontdekken, wat ons grootste verlangen is. Deze openbaring vindt plaats binnen in onze verlangens, en is afhankelijk van de gelijkheid van vorm met de Schepper. De hele Zohar is alleen gericht op het ontdekken van de juiste waarneming van de werkelijkheid.

Verspil Je Tijd Niet Aan Het Onmogelijke

threepartsIn Kabbalah betekent “verboden” eigenlijk “onmogelijk”. Iets is verboden omdat het de wetten van de natuur tegenspreekt en niet uitgevoerd kan worden. Echter bevinden wij ons in een toestand van verborgenheid, wat ons doet denken dat we deze handeling wel uit kunnen voeren en er door gebaat zijn. Toch zegt Kabbalah “het is verboden” alsof het tegen een baby spreekt die zichzelf pijn wil doen.

De schade van een zodanige poging om een incorrecte handeling uit te voeren hoeft niet perse direct te komen; het kan ook in een indirecte vorm komen. Daarom zal het lijken alsof we ons correct hebben gedragen en er zelfs winst van hebben, terwijl we eigenlijk ons leven verspillen aan nutteloze en zelfs schadelijke handelingen. Er zal lange tijd en veel lijden nodig zijn om dit te openbaren.

Dit is waarom de Kabbalisten ons waarschuwen: “Verspil niet je tijd en moeite. Je kunt hiermee niets veranderen, omdat het systeem van de Natuur anders in elkaar zit dan je denkt!” Naar mate de tijd vordert, beginnen we te verzaken en niet doen wat van ons verwacht wordt. Echter de kracht handelt volgens ons volwassenheidsniveau, waarbij het grotere vooruitgang van ons eist.

Aangezien we neit vorderen, blijven we de druk, problemen en het lijden voelen. Dit is waarom de Kabbalisten tegen ons zeggen: “Je kunt dit niet doen!”. Ze proberen je niet over te halen, aangezien ze dit niet aan je kunnen uitleggen zoals een leraar iets aan een kind uitlegt, waarbij hij vertelt waarom je je op een bepaalde manier niet moet gedragen, aangezien jij niet hoger kunt zien dan je huidige niveau. Dit is waarom ze streng vertellen: “Het is verboden!” Maar om ze te horen moet je bij een groep horen en een leraar zoeken.

5 Minuten Licht Uit De Dagelijkse Kabbalah Les: Werkelijkheid Vindt Plaats Binnen In Mijn Verlangens

De Afwezigheid Van Het Verlangen Uit Zich In Afwezigheid Van Voldoening

Laitman_2009-11_8715De Kli (vat) is een vorm bedrukt door het Licht in verlangen. Het is de poging van het vat om een speciale staat te bereiken om vervulling te krijgen. Als ik op zoek ben naar een specifieke vorm van voldoening, betekent dit dat mijn verlangen deze “vorm” al heeft aangeleerd en al bezit wat ik verlang.

Het Licht is al aanwezig in mij, maar het bestaat in mij in de vorm van een informatief aantekening (Reshimo) in de vorm van leegte, een holle figuur. Ik voel het niet als vervulling en ook voel ik geen plezier.

In spiritualiteit staan deze staten naast elkaar. Hetzelfde geldt voor de materiële wereld: wanneer ik iets wil, en ik kan het zien en voelen, wat moet ik dan nog meer doen om het te krijgen? Ik zal een inspanning moeten doen!

Met andere woorden, ik moet een nieuwe draai toevoegen aan mijn al bestaande verlangens zodat het mogelijk wordt om het “Grote Licht” te onthullen, welke we vervulling in het kleine Licht, genaamd Reshimo” noemen. De grootte van het licht hangt af van de grootte van het verlangen.

Ik voel een tekortkoming in vervulling omdat het Licht al bestaat en het schijnt op mij van een afstand, het maakt mijn Reshimo wakker en dwingt mij erna toe te streven. Het verschil tussen Reshimo en vervulling hangt alleen maar af van mijn verlangen, sinds het Licht eeuwig is en voor altijd. Reshimo is het Licht in mij die nog niet tot uiting is gekomen in mijn verlangen.

Ik moet mijn inspanning versnellen om de intensiteit van mijn verlangen te verhogen om de vervulling te onthullen die al in mij bestaat. Door de lage intensiteit van mijn verlangen, voel ik ze als Reshimo, als een gebrek aan vervulling.

Ik besta in een eeuwige oceaan, constant en eindeloos Licht, maar ik kan het niet voelen omdat ik er geen contact mee heb, ook beschik ik niet over gelijkwaardige kwaliteiten in deze. Als zelfs maar het kleinste verlangen naar het Licht toe in mij op komt, dan zal ik het Licht beginnen te voelen.

Aan de ene kant, zullen de geringste gevoelens bevestigen dat het Licht bestaat, aan de andere kant, vindt ik het jammer dat ik het Licht in zijn volledige capaciteit niet kan voelen. De spijt dat ik voel als gevolg van het niet voelen van het Licht op haar uiteindelijke niveau heet “Hissaron” (een gebrek aan vervulling) en duwt me om harder te proberen om het Licht te bereiken.

Wanneer ik mijn niveau van inspanning ga vergroten, zal het Licht dat ik voelde in mijn zwakke verlangen; Reshimo, in vervulling veranderen. Het Licht is onveranderlijk, maar als mijn verlangen groeit, wat ik dan verlang wordt werkelijkheid.

Ik ben altijd in een oceaan van Licht en het hele verschil is of ik mijzelf hieraan kan blootstellen op een kleiner of grotere schaal.

Wat Noah En De Ark Vandaag De Dag Voor Ons Betekent

Is the Bermuda Triangle Myth or RealityDe Zohar: Op het uur toen de wereld vol was met de zonden van de mens en voor het gerecht was gebracht, wee de rechtvaardigen die leefden in die wereld, voor zij zijn de eersten om te antwoorden voor de zonden van de goddelozen.

Dus hoe was Noah in staat om de vloed te ontsnappen en niet gestraft te worden voor de zonden van zijn generatie? De Schepper wilde dat hij het nageslacht zou verwekken van de wereld en daarom heeft Hij hem gered.

Er zijn veel verdorven mensen (egoïstische verlangen)in de wereld (binnen in de mens), maar zij waren niet in staat om te profiteren van Noah’s goede verlangen (het ene spirituele verlangen, de punt in het hart). Dit is waarom de verdorden (slechte verlangen) werden afgesneden van Noah (de juiste verlangen) en verdronken ze in de overstroming. (Deze verlangens gingen dood in een persoon, dus hij voelde ze niet meer. Voor nu vormt dit zijn correctie, maar later, wanneer hij deze verlangens corrigeert, zullen ze weer terugkeren).

De mens klein, zuiver verlangen voor schenking, genaamd Noah was gered door de Schepper (bij Ohr Makif – het Omringende Licht) en nam onderdak in de “Ark”. Er wordt een extra kracht verleend, een beschermend omhulsel, gemaakt van de kwaliteit van geven, genaamd Ark, een moeders baarmoeder of Bina).

En het gerecht had geen macht over hem want hij vond onderdak in de Ark, verborgen van alle ogen. De rechtbank besliste over de egoïstische verlangens, maar het had geen macht over het verlangen om te geven. Dit spreekt over een persoon die een connectie van geven in de groep heeft aangeleerd, hierin onderdak zocht en dus zichzelf verborgen hield voor het kwade oog, van zijn egoïstische verlangens die hem weg wilde trekken van het doel.

Het staat geschreven: vraag om vrijspraak, vraag om genade en misschien zal je ontkomen aan de Scheppers toorn. Men kan niet ontsnappen aan de invloed van het licht. Het Licht schijnt en deelt je verlangens in datgene welke het licht in de kwaliteiten hebben en in datgene die er tegen zijn.

Noah vroeg om vrijspraak (verbetering van boven), ging de Ark binnen en verborg zich daar (in de Scheppers kwaliteit van geven; Hij loste erin op zoals een druppel sperma in een moeders baarmoeder. Op de dag van de Scheppers toorn, de openbaring van het licht van Hochma, welke de verlangens uit elkaar haalt naar gelang hun bedoeling- te ontvangen of te geven. Dat is de reden waarom het gerecht geen macht had om hem te veroordelen.

Hij verborg zich in de kwaliteit van geven van de Ene die boven is, de Schepper. Malchut stijgt naar Bina en verbergt zich daar; dat is de betekenis van rechtvaardig te zijn, Hassadim – het stijgen bovenuit je egoïsme.