De Bron Van Pesach

recovery We zijn in de zeven speciale dagen van de Pesach. In deze dagen moeten we een correcte, ononderbroken intentie behouden, omdat dit een speciale tijd is. We vieren niet geloof rituelen of gebruiken. We staan heel ver af van de acties die mensen uitvoeren, gewoon omdat ze het werd aangeleerd als kinderen, of omdat ze worden gedreven door egoïstische doelen om een beloning te ontvangen in deze wereld of in de volgende.

Op de eerste plaats, degene die Kabbalah studeren willen de Hogere Wereld onthullen en de spirituele acties en alleen nadat ze de gevolgen zien (takken), zijn ze voorbereid om ze ook te respecteren en observeren met dezelfde intentie als de spirituele acties van boven.

Abraham en zijn studenten waren de eerste om de verbinding tussen de wortels en de takken te bereiken. Hiervoor was Abraham een afgod – maker en een priester in het vroegere Babylon. Maar omdat hij de spirituele wereld had onthuld en het gevolg hiervan in de materiële wereld, de krachten die neerdalen van de spirituele wereld in onze materiële wereld had ontdekt en het in beweging had gezet, creëerde hij de taal van takken. Deze taal is een beschrijving van de Hogere Wereld, de bron, hij gebruikte woorden van deze wereld, de takken.

Dit was toen hij de hele realiteit onthulde als één geheel, zowel in de materiële als in de spirituele wereld. Dit is waarom de spirituele en de materiële acties in hem samenvoegden tot één geheel en dit is hoe hij zijn studenten leerde.

Uit dit staat geschreven dat de voorouders (de eerste Kabbalisten) de hele Thora observeerden, zelfs voor het ontvangen bij Mount Sinai. Inderdaad, zij hebben de Thora onthuld door het bereiken van de spirituele wereld en zijn spirituele acties. Hierop gebaseerd, voerden ze in onze wereld dezelfde acties uit, het waarnemen van de hele realiteit als één geheel.

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed