Educatie voor wereldwijd bewustzijn (Linkedin)

Mijn nieuwe artikel op Linkedin: Educatie voor wereldwijd bewustzijn

De integrale realiteit waarin wij vandaag kinderen opvoeden, verschilt sterk van de realiteit waarin wij zijn opgegroeid. Als ze willen gedijen in een wereld waarin alles met elkaar verbonden is, moeten ze zich bewust zijn van hoe verbonden we zijn, hoe eerder we hen dit gaan leren, hoe beter.

We moeten hen uitleggen dat we op de planeet aarde leven, en hen laten zien hoe de aarde eruitziet. Niet alleen haar ronde vorm, maar ook de bodem, de planten, de dieren en de mensen, en hoe we allemaal verbonden zijn in één systeem.

Vervolgens moeten wij hen vertellen over ons zonnestelsel, hoe de zon en de maan de aarde beïnvloeden, hoe de seizoenen wisselen en hoe natuurkrachten ons leven vormgeven. Wij moeten hen ook laten zien dat, als beschavingen en naties niet met elkaar verbonden zijn, er vijandschap ontstaat en dat zij elkaar juist helpen als ze zich verbonden voelen met elkaar.

Het belangrijkste punt dat we moeten laten zien, is de samenwerking van alle natuurkrachten in één enkel, integraal mechanisme en hoe dit ons beïnvloedt. We moeten gaan inzien dat we – ook al zijn we verbonden via een mobiel apparaat of een computer en leven we in een virtuele wereld – ook verbonden zijn in de fysieke wereld, niet alleen met andere mensen maar met alles.

Het resultaat daarvan zal zijn dat kinderen opgroeien met het besef dat het belangrijk is om een goede band met hun omgeving op te bouwen, met de mensen om hen heen en met de hele natuur. Ze zullen gaan voelen dat ze, als ze niet voor hun omgeving zorgen, zowel de sociale kant als de natuur, daardoor zelf slecht behandeld zullen worden. Op die manier zullen ze niet hoeven lijden onder de gevolgen van onwetendheid, zoals dat nu met ons gebeurt.

Als we onze omgang met anderen en met de aarde meer in termen van een relatie zien, is het gemakkelijk om in te zien dat er wederkerigheid nodig is. Het is duidelijk dat een succesvolle relatie consideratie van alle kanten vereist, en dat de voordelen van het hebben van vrienden en geliefden veel groter zijn dan de inspanningen die daarvoor nodig zijn. Als we niet kunnen zien dat we allemaal met elkaar verbonden zijn, is er geen stimulans om goed te zijn voor anderen.

In tegenstelling tot dieren, die andere dieren niet opzettelijk kwaad willen doen, worden mensen geboren met een ingebouwde kwade wil, zoals er staat geschreven: “De neiging van het hart van de mens is kwaad vanaf zijn jeugd.” Daarom kunnen we kinderen niet laten opgroeien zonder hen te leren wat verantwoordelijk zijn voor elkaar betekent en wederzijds respect, en dat ontbreekt nu. We moeten hen opvoeden en onszelf opvoeden om in te kunnen zien dat alles met alles verbonden is en alles van elkaar afhankelijk is, en ons daarnaar gedragen.

Artikel in het Engels: https://laitman.com/2021/09/education-for-global-awareness-linkedin/

http://www.facebook.com/KabbalahAcademyNederland

Filed under: Education, New Publications | Add Comment / Ask Question →

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed

Vorig bericht: