Het coronavirus – een gevolg van onevenwichtigheid in de natuur

In verband met de coronavirusepidemie heeft het Israëlische ministerie van Volksgezondheid 11 gedragsregels opgesteld die ons allemaal oproepen om de “wederzijdse garantie wet” na te leven. Aangezien dit een wereldwijde ramp is die iedereen treft, moeten we rekening houden met elkaar, dat wordt “garantie” genoemd. 

Onze wederzijdse garantie houdt nu in dat we niet te dicht bij elkaar te komen en op die manier voor onze naaste te zorgen. Als we echt om elkaar geven en beseffen dat we door ons gedrag bijdragen aan het algemeen welzijn, zullen we de epidemie heel snel een halt toeroepen.

Het aandachttrekkende coronavirus lijkt op kinderspel vergeleken met toekomstige rampen. Een geleidelijke verschuiving van de magnetische polen van de aarde bijvoorbeeld, dreigt een zodanig grote verandering teweeg te brengen, dat de ijstijd zal terugkeren.

Waarom maken we ons zoveel zorgen over een of ander virus dat simpelweg niets voorstelt in vergelijking met de verdere ontwikkeling van gebeurtenissen? Dit komt doordat het coronavirus iedereen persoonlijk raakt. Als het ijs dichterbij komt of de oceaan enkele meters stijgt, zal ik het effect ervan niet persoonlijk voelen door mijn temperatuur op te nemen of mijn polsslag te controleren.

Het hangt allemaal van de gevoelens van de mens af. Als er zwermen sprinkhanen komen aanvliegen en zij al het gewas buiten verslinden, gaan we daarna naar de winkel en zien we dat er geen andere producten zijn dan diezelfde sprinkhaan: gesuikerde sprinkhanen, gezouten sprinkhanen, enz. Pas dan zullen we ons zorgen maken.

Intussen focussen wij ons op het coronavirus. Het laat de mensheid haar zwakte zien en onze verbinding met elkaar die zich nu in een negatieve vorm manifesteert, omdat de ziekte hierdoor van de één op de ander wordt overgedragen. Maar het laat ook zien dat we ons, als we met aandacht en bewust samen willen werken, kunnen beschermen tegen het virus.

De epidemie zuivert ons ook van allerlei onzin: we vliegen niet meer van hot naar her en we doen geen onnodige dingen meer. Als de epidemie nog een jaar aanhoudt, zal ons leven rustiger worden en zullen we alleen nog maar noodzakelijke acties ondernemen.

Niemand zal meer rondrennen om boodschappen te doen, kleding te kopen. Iedereen zal in vrede leven, al was het alleen maar om gezond te blijven. Het virus sluit ons op en we worden goede kinderen. Dan zal blijken dat dit geen virus is, maar hulp van bovenaf.

De epidemie zal de politiek beïnvloeden en alle gedrevenheid afzwakken, want waarom zouden we vechten als we allemaal broeders en zusters in nood zijn. Wie zouden ze dan willen overheersen – mensen die op de rand van het meest noodzakelijke leven?

En dan zullen er nieuwe tegenslagen komen: wolken sprinkhanen, muggen, muizen. We zullen ze vanwege hun enorme aantal niet kunnen bestrijden. En zo zal ons leven er langzamerhand anders uit gaan zien: van hieruit zullen we leren om anders te leven. Tegenwoordig lijkt de menselijke samenleving meer op een financiële zeepbel: elke tweede onderneming is een investeringsfonds.

Volgens de natuurwetten gebruikt geen enkel schepsel op het minerale, plantaardige of dierlijke niveau meer dan nodig is voor het bestaan. We zien dat roofdieren, zoals een luipaard of een wolf, hun prooi verslinden, maar dit doen om te overleven, ze eten niet meer dan nodig is.

Een mens moet ook leven, alleen de essentiële dingen consumeren, wat echt goed is voor hem en de rest ten goede laten komen aan de samenleving. De maatschappij niet op het verkeerde been zetten door allerlei domme dingen.

De menselijke samenleving is verplicht om tot een dergelijke vorm van fysiek leven te komen, dit stemt overeen met het dierlijke niveau. Ons dierlijke lichaam moet leven zoals alle dieren, dat wil zeggen: alleen consumeren om te overleven. Je hoeft niets overbodigs uit de natuur te halen, het overige moet alleen gericht zijn op spirituele handelingen, op het werk van de Schepper.

Wij maken producten waarvan 90% overbodig is. Alles is georganiseerd in de vorm van ketens, waarbij elk zijn eigen deel produceert en aan de ander overdraagt, de allerlaatste in de keten gooit alles weg zodat het hele proces opnieuw kan worden gestart.

Heel de moderne wereld zit op deze manier in elkaar, anders kunnen we niet verdienen. We verdienen alleen door alle natuurlijke hulpbronnen uit de aarde te persen. Zo kun je niet leven, we vernietigen het milieu.

Het egoïsme dat ons elk moment bestuurt, heeft ons naar een leven geleid dat nu al vrijwel ondraaglijk is. We graven ons eigen graf. De engel des doods heeft een druppel gif op de rand van zijn zwaard, je slikt het gehoorzaam door en sterft.

Waar is de uitweg? Bestuderen waar Kabbalah over spreekt, onze gedachten corrigeren, met deze gedachten zullen we de wereld corrigeren. Als er veel mensen met correcte gedachten zijn, zal het mogelijk zijn om ze om te zetten naar fysieke handelingen. Alleen onze gedachten werken echter al!

Aan de samenleving geven, is in de eerste plaats onderzoeken wat oprecht geven betekent en in welke vorm de samenleving moet bestaan ​​om aan de natuurwet te voldoen. Alles wordt helder in de gedachten.

De mens zelf moet door zijn inspanningen en zelfbeheersing de staat bereiken waarin de dieren leven, dat wil zeggen: niet meer consumeren dan van levensbelang is. De rest van onze energie en onze geest moeten we richten op de verbinding tussen ons.

De coronavirusepidemie en alle overige problemen, zijn het gevolg van onbalans in ons leven. Als we op fysiek gebied zouden leven zoals de dieren en niet meer zouden consumeren dan voor ons dierlijke lichaam nodig is, als al onze spirituele inspanningen gericht zouden zijn op het begrijpen van de Schepper, zou het leven mooi zijn.

Wij brengen echter verstoringen teweeg, in ons egoïsme streven we ernaar om over de hele wereld te regeren, de aarde leeg te maken en alle natuurlijke hulpbronnen eruit te persen. Daarom laat de natuur die uit balans raakt ons al deze problemen zien: biologische problemen in de vorm van het coronavirus, of vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, tsunami’s. Al deze rampen worden veroorzaakt door de onbalans die we in de natuur creëren.

Wij moeten onszelf beperkingen opleggen en de natuur alleen gebruiken voor onze basisbehoeften, zoals de wetenschap van Kabbalah het ons leert. En alle andere sterke krachten, onze tijd, ons grote denkvermogen en het verlangen waarmee een mens is begiftigd, alleen gebruiken voor de correctie van de samenleving, om er zo een middel van te maken om de Schepper te onthullen.

In deze tijd handelt de menselijke samenleving tegengesteld aan de openbaring van de Schepper, daardoor veroorzaken wij vanzelfsprekend alle problemen, het coronavirus is slechts het begin.

Het tijdperk van de Messias, waarin we al leven, kan ons veel nieuwe onthullingen brengen. Laten we hopen dat, dankzij onze inspanningen, deze onthullingen goed zullen zijn, maar tot nu toe valt dit helaas te betwijfelen …

Laten wij aan de hele mensheid snel leren en overbrengen dat de oorzaak van alle virussen de mismatch is tussen de menselijke samenleving en de alomvattende natuurwet van evenwicht. Dit is eenvoudige natuurkunde, geen geloof, maar de wet van de natuur.

From the 2nd part of the Daily Kabbalah Lesson 3/5/20, “The Peace”

Blog in het Engels: https://laitman.com/2020/03/coronavirus-a-consequence-of-the-imbalance-of-nature/

Related Material:
Coronavirus Vaccine
Coronavirus: A Message From Nature
“Coronavirus: A Lesson In Humility” (KabNet)

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed