New Life #166 – Prominente vrouwen in de Bijbel, deel 2

New Life #166 – Prominente vrouwen in de Bijbel, deel 2

Dr. Michael Laitman in gesprek met Oren Levi en Nitzah Mazoz

Uitgebreide samenvatting

Vrouwen maken gebruik van trucjes. Waarom gebeurt dat?

Haar realisatie vindt plaats in andere mensen, in kinderen, etc. Zoals Miriam dat deed, zij had altijd een bemiddelende functie tussen het huis van de farao en van de moeder van Mozes. Zij is heel sterk, ze heeft een heel sterke geest, zij zorgt ook voor Mozes als hij volwassen is.

We zien dat Esther de connectie vormt tussen Mordechai en de machtige koning. Ze is enerzijds verborgen en anderzijds zichtbaar en leidinggevend. Een vrouw is de leidende kracht én degene die voor het gezin zorgt. We moeten de rol van de vrouw ontdekken, met name in Israël.

Waarom gebruikt ze trucjes?

Dat kunnen we van Adam en Eva leren. Eva ontdekt wat er verkeerd is in de relatie tussen man en vrouw.

We moeten het betere niveau spelen, de wijze waarop een vrouw het leven benadert, is een spel, zingen, dansen. Zo kleuren zij ons leven. Dan gaan wij de goedheid van het leven voelen.

Voor een man is alles eenvoudig, hij kent het spel niet. Zij onderwijst de man. Zij leert hem de flirt als een spel. We kunnen alleen door het spel boven het kwaad uitstijgen. Als een man dat begrijpt, kunnen we onze toekomst bouwen.

Het gezin maakt ons duidelijk hoe wij het systeem moeten bouwen. We hebben het gezin nodig, minder werk en meer thuis zijn en genieten van het gezin.

Een truc is een vrouwelijke eigenschap, ze koopt het hart van de man en doet dat niet regelrecht. Wat kunnen we daarvan leren?

Een vrouw staat dichtbij het systeem van het leven. Zij voelt het, ze voelt de schepping, een kind baren, borstvoeding, ze moet geven, haar vervulling vindt plaats door geven. De wijsheid van het leven komt van haar. De man brengt het geld in huis en zij zet het om in zorgen, voor het huis, voor voeding, kleding, enz.

We missen op alle niveaus in de maatschappij de kracht van de vrouw, zoals zij het gezin bestuurt. Wij moeten meer naar de vrouwen luisteren. Zoals Sarah Abraham hielp. Hij had het idee, maar zij implementeert het.

We hebben als mannen en vrouwen verschillende rollen. Achter de schermen kan zij de juiste methode uitvoeren. De man maakt fouten, hij is niet verbonden met de methode van de vrouw.

Hannah, ze was zo bedroefd omdat ze geen kinderen had. Ze bidt om een kind. Samuel de profeet wordt haar zoon. Wat betekent dit?

Haar gebed betekent dat zij werkelijk de correctie van de wereld wil. Samuel zorgde voor veel correcties. Hij werkte heel hard voor eenheid. Daar was haar gebed voor bedoeld, niet voor het missen van kinderen, maar voor eenheid. Vanaf Abraham was dit de grote wens: het hele volk als één familie. Daar gaat het over.

Waar moet de vrouw nu voor bidden? Waar moeten wij dankbaar voor zijn? Hannah bracht ook een dankgebed.

Voor vrede thuis. Voor verbinding, warmte, daar is zij gevoelig voor. Of het nu een vrouw van vroeger was of nu. De vrouw voelt zich heel dichtbij de natuur door kinderen te baren. Zij kent de Goddelijke Kracht door te baren, door borstvoeding, door anderen te voeden. Die kracht komt van God, het is de levenskracht.

Een vrouw verbindt ons met de Hoge Kracht, dat leren wij ook van Kabbalah, dat is een speciaal niveau van Binah. De Natuur is ook moeder: moeder Natuur. Dank ervoor dat we erin slagen om te verbinden, dat we eenheid bereiken. De Shechina is het symbool van de goddelijke Aanwezigheid.

Ruth, het symbool van de vrouw die haar volk en haar huis verliet en zich met Boaz verbindt. Wat kunnen wij van haar leren?

Als wij ons tot één familie verbinden, krijgen we extra kracht voor die verbinding. Dan wordt de ware Malchut gebouwd. Zij is het voorbeeld van iemand die het ego, haar opvoeding en haar land achter zich laat en met toewijding voorwaarts gaat, zij wil tot elke prijs eenheid bereiken. Een vrouw is tot veel in staat, dit ideaal is werkelijk het hoogste. Een vrouw kan alle problemen aan om dit te bereiken. Een man heeft die kracht niet.

Ze liet alles achter zich, maar juist door haar is koning David geboren. Nadat ze alles had opgegeven krijgt ze alles.
Een vrouw ontdekt de neiging tot het kwaad, Eva deed dat, een vrouw kan erboven uitstijgen en de man tot correctie verplichten, de man houdt zich er niet mee bezig. Zij maakt de overgang. Zij toont de weg. Zij weet dat de correctie plaats moet vinden. Zij voegt vuur toe aan de verbinding.

Ik wil de mannelijke kracht niet uitsluiten, maar een vrouw spoort aan tot correctie.

De vrouw van Lot. Zij stopte het proces, dat is tegengesteld. Zij kijkt terug en ze verandert in een zoutpilaar. Wat betekent dit voor nu?
Deze vrouw is tegen vooruitgang. Ook deze kracht bestaat in een vrouw. Het is moeilijk om uit een gewoonte te komen. Er is iets wat de ontwikkeling stopt, men wil blijven zoals men is. Als de natuur wil dat wij één familie worden, moeten wij dat als doel stellen, zonder deze destructieve situatie. Het is een probleem, omdat het in onze aard ligt.  

Je kunt niet anders vooruitkomen dan door rechts en links. Maar er moet wel evenwicht zijn. Het gaat altijd over het goede, de verbinding. Dat moet altijd de richting zijn.

Het ergste is kwaadsprekerij, dit gebeurt veel tussen vrouwen. Met mannen is dat anders, ze hoeven niet te praten. Vrouwen willen praten. Het is niet slecht, maar waarover? Waar gebruikt een vrouw dat voor? Alles wat niet opbouwend is, is “afgodendienst”. De verbinding tussen vrouwen mag niet gaan over kwaadspreken.

Waarom hebben vrouwen een eigenschap die een man kan verzwakken.

Een vrouw heeft haar man, haar persoonlijke leven en ze heeft de rol van moeder, grootmoeder, enz. Ze heeft heel veel kanten. Een man heeft dat niet. In de politiek is een vrouw veel slimmer, ze speelt een spel, een man begrijpt dat niet. Het is haar natuurlijke aanleg. Ze heeft haar rollen op een natuurlijke wijze. Een man kan dit niet.

Een vrouw kan bouwen en met dezelfde kracht vernietigen?

Zonder de steun en de richting geving van de vrouwen, kunnen de mannen niet functioneren. We moeten bouwen vanuit de vrouw, het gezin, de kinderen. We willen in een veilige, goede wereld leven en dat kan als wij een goede familie omgeving bouwen, we willen één familie bouwen, zoals Abraham het wilde. Dit is onze correcte vorm. Dan kunnen we een licht voor de naties zijn. Zo zullen we onze correctie bereiken en dit is afhankelijk van wijze vrouwen die de hele wereld ertoe zullen verplichten om hun dringende natuurlijke vraag te implementeren.

De kracht van de Natuur zal haar helpen en wij zullen een goede wereld bereiken.

icon for podpress VideoPlay Now | Download

icon for podpress AudioPlay Now | Download

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed