De Materiële Vloek Van De Mensheid

Dr. Michael LaitmanIn het nieuws (van Facte.ru): “In de afgelopen 50 jaar zijn de Duitsers 400% rijker geworden, terwijl het aantal mensen dat aan depressie lijdt met 38% is toegenomen. Reclame brengt een gevoel van minderwaardigheid bij mensen teweeg als ze niets nieuws kopen volgens de laatste trend.”

Er wordt per jaar 500 miljard dollar aan reclame uitgegeven, dit is voldoende geld om ervoor te zorgen dat de mensheid zich ellendig voelt. Er is maar 50 miljard dollar per jaar nodig om het probleem van de honger in de wereld op te lossen.”

Het grootste probleem is niet dat we goede dingen weg moeten gooien omdat ze uit de mode zijn. De menselijke tragedie gaat over onredelijke verwachtingen. Als je een nieuwe auto hebt gekocht, geniet je er maar heel kort van. Als je vrienden de volgende dag een betere auto hebben dan die van jou, duurt de vreugde maar  één dag. Zonder het te merken worden velen van ons ongelukkig door het najagen van nieuwe modieuze dingen.”

Mijn commentaar: Het is alleen mogelijk om uit deze race ontsnappen als men zich consistent bezighoudt met zijn eigen heropvoeding onder de invloed van de juiste omgeving volgens de methode van integrale educatie en opvoeding.

 

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed