De Tunnel Van Twee Kanten Graven

Dr. Michael LaitmanUit het artikel van Rabash “Wie is Hij, die een gebed veroorzaakt”?: Iemand moet zeggen:”Als ik het niet doe, wie zal mij helpen, en als het nu niet is, wanneer dan wel?. Daarom is het verboden te vertragen, zelfs niet voor een moment, en we kunnen niet wachten op een geschikte tijd om te beginnen met de uitoefening van geestelijk werk.

Dit betekent dat we altijd klaar moeten zijn om ons naar de Schepper te keren met een verzoek om ons voortdurend te verduidelijken en te verfijnen, totdat men een antwoord krijgt.

Echter na iemands actie, moet men niet geloven dat het de mens is die roept naar de Schepper, integendeel, de Schepper dagvaardt hem. En de reden van hun nabijheid komt van de Schepper in plaats van de mens. Dus voor het gebed moet men de Schepper eerst bedanken dat Hij hem door middel van de dagvaarding dichterbij Hem heeft gebracht.

Op deze wijze stellen we ons direct langs de lijn, waar het Licht zich uitspreidt in al zijn fases. En als ik me herinner, begrijp, voel en vasthoud aan de gedachte dat spiritueel ontwaken naar mij toekomt door de Schepper, betekent het dat ik al een spirituele verbinding heb. Met behulp van deze eerste spirituele ontwaking van de Schepper, kan ik een hoger beroep doen, terug naar de Schepper.

Om de Opperste Kracht te danken voor de ontwaking die het mij heeft gezonden betekent het dat ik het eerste contact moet aangaan, door te kiezen voor de enige correcte verbinding richting de Schepper van alle richtingen, ( de volle 360 graden). Deze keuze te maken is de eerste actie waar we toe in staat zijn.

Dit is gelijk aan de parabool over de zoon van de Koning, die een tunnel onder zijn vaders huis graaft met de bedoeling om een pond goud van zijn vader af te nemen. En zijn tunnel was van twee zijden- van de binnenzijde en van buitenaf omdat de vader op zijn beurt ook een tunnel naar zijn richting groef met het verlangen om het hem sneller te geven.

Met andere woorden, de Schepper geeft eerst een ontwaking en dan wordt een gebed in ons geboren. Echter, dit gebed zal geen simpele aanvraag zijn: een echt verlangen zal zich in ons onthullen, en als antwoord op dit verlangen zal dan van Boven de Kracht van het geven worden geschonken.

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed