Amerikaanse Scholen Maken Robots En Geen Mensen

israel

In het Nieuws (van The Washington Post): 46 Staten Willen Gemeenschappelijke Onderwijs Standaards Opzetten“. Zesenveertig staten en het District van Columbia hebben onlangs aangekondigd dat ze één standaard willen opzetten voor wat kinderen elk jaar moeten leren, beginnende bij de kleuterschool door het middelbare onderwijs heen. Dit is een niet eerder gedane stap in de richting van uniforme definitie van succes op de Amerikaanse scholen… het stimuleren van gemeenschappelijke taal en wiskunde standaards markeren een keerpunt in het beoordelen van de Amerikaanse kinderen, waarbij één maatstaf gebruikt wordt, die de verwachtingen van studenten in de wereld weerspiegelt, gedurende een tijd van wereld concurrentie… de maatstaven zouden “internationaal beconcurrerend” moeten zijn.

Mijn Commentaar: Dit programma, zou uiteindelijk, de genialiteit van een kind volkomen kunnen afstompen. Waarom zijn onze scholen zo onsuccesvol?

Door de opkomst van de massa lijn productie aan het begin van de 19e eeuw, waar de mens en de machine elkaar aanvulden en vervingen, zette de bedenker ervan, de Amerikaanse ingenieur Frederick Taylor, de twee op dezelfde voet. De fabriekswerkers werden als het nodig was, vervangbare machine onderdelen.

Na de ontdekking van de lopende band door Henry Ford, ontstond de behoefte om de arbeiders sneller in te werken, als ware op een menselijke lopende band.

Deze behoefte voedde de formatie van het systeem van de moderne scholing: aparte stadia, genoemd “klassen” waar kinderen strikt op leeftijd gegroepeerd werden. De kinderen worden verwacht van klas, naar klas te stijgen gedurende de gegeven tijd. Iedere klas heeft een surveillant, genoemd de “leraar”, exacte tijdsindeling, de schoolbel, pauzes etc.

Het resultaat is dat de scholen geïsoleerd zijn van het leven, geschapen met het doel om fabriekswerkers te produceren, die gelijk staan aan inwisselbare soldaten voor het leger van Frederich de Grote. Het principe van onderwijs is vandaag de dag niet veranderd. Scholen bieden heel erg weinig kennis aan. De geslaagden verlaten school met behoud van slechts 5% van dat wat ze geleerd hebben, maar het belangrijkste is, dat de school een kind niet tot een persoon opleidt.

Dit is de kern van alle problemen van de maatschappij: de opvoeding die onze kinderen krijgen, bepaalt de maatschappij die we scheppen.

Verwante Materialen:
Laitman.nl Artikel: Scholen Moeten Kinderen Leren Hoe Ze Mensen Worden
Laitman.nl Artikel: Het Doel Van Onderwijs Moet Perfectie En Gelijkheid Met De Natuur Zijn
Laitman.nl Artikel: Wat Kunnen We Onze Kinderen Leren?

Engelstalig:
Bail Yourself Out: “Teach Your Children Well”

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed