Om Te Bidden Betekent Om De Eigenschap Van Liefde En Schenking Binnen In Jezelf Te Onthullen

trueEen vraag die ik ontvangen heb: Ik het artikel: “Wat Is Halve Schekel In Het Werk” zegt Rabash: “Als een persoon bidt, zelfs als hij de betekenis van de woorden niet snapt, maar simpelweg uitspreekt wat er in het gebedsboek, opgemaakt door de Wijzen, geschreven staat, en hij door het opzeggen van deze woorden dichter naar de Schepper toe trekt, is het irrelevant of hij weet wat hij zegt of niet…”

Ook zegt Baal HaSulam in het punt 155 van de “Inleiding tot Talmud Eser Sefirot“, “… zelfs als de persoon niet begrijpt wat hij leert, zijn verlangen om te begrijpen trekt over hem heen het Licht van Correctie aan.”

Hieruit volgt dat bidden door het Gebedsboek te gebruiken, grote spirituele waarde heeft, en wat sommigen zeggen dat het alleen woorden en traditie zijn, is niet echt waar. Wat denkt u hierover?

Mijn Antwoord: Door “sommigen” bedoel je mij. Ja, ik zeg dit inderdaad. Dit is waarom: Het resultaat van het lezen is afhankelijk van de lezer, niet van de tekst noch zijn schrijver.

Baal HaSulam zegt in punt 147 van de “Inleiding tot Talmud Eser Sefirot“, “Er is geen verschil tussen de Thora van de wereld van Atzilut en de Thora uit deze wereld dat wil zeggen, tussen de wijsheid van Kabbalah en de onthulde Thora”. In plaats hiervan is het enige verschil in de persoon die zich bezighoudt met de studie van de Thora. Twee mensen kunnen de Thora bestuderen, dezelfde tekst, dezelfde woorden, maar eentje zal het waarnemen als de wijsheid van Kabbalah en de Thora van Atzilut, terwijl het voor de ander de onthulde Thora zal zijn (van Assiya).

Uiteraard werd het Gebedsboek samengesteld door de Leden van de Grote Samenkomst – De Grote Kabbalisten die 2.000 jaar geleden geleefd hebben. Als je het leest met het doel om je met de Schepper te verbinden, zal je het Licht uit de Bron, waar het Gebedsboek over spreekt, naar je toe trekken. Hetzelfde gebeurt als je de Talmud Eser Sefirot bestudeert. Echter, als men hier niet aan denkt, omdat hij geen verlangen heeft om de Schepper te openbaren, dan zal men, ongeacht wat hij leest – of het Talmud Eser Sefirot is, of het Gebedsboek – geen resultaat boeken.

Als je wil begrijpen waar het Gebedsboek over spreekt, dan moet je het Gebedsboek van Rashash gebruiken. Daar zal je de betekenis vinden van de gebeden in de vorm van de Kabbalistische symbolen – als samensmelting van het gecorrigeerde verlangen (de ziel) met de Schepper, door het systeem van de spirituele werelden. Hetzelfde wordt in Talmud Eser Sefirot behandeld, en in het algemeen in alle Heilige Boeken. Ze spreken allemaal over iemands verbinding met de Schepper, zijn openbaring aan een persoon.

Om te bidden betekent om de Schepper te openbaren, de eigenschap van schenking en liefde binnen je in. Alle andere gebeden zijn egoïstisch en om deze reden trekken ze het Hoogste Licht niet aan. Ze hebben alleen een psychologisch effect op de persoon die bidt.

Verwante Materialen:
Laitman.nl Artikel: In De Moderne Tijd Is De Psychologische Steun Van Religie Niet Meer Genoeg
Laitman.com Post: What Is a True Prayer?
Laitman.com Post: Why Is Studying Kabbalah Good for You?
The Path of Kabbalah: “Prayer”
Interview with the Future: “Controlling My Own Destiny”
The Book of Zohar: “The Intention in the Prayer”

Discussie | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah & het Doel van het Leven" Reacties RSS Feed